Portrait
Prof. Dr. Tim Lammarsch
E-Mail
tim.lammarsch@mosbach.dhbw.de
Funktion(en)KontaktdatenSprechzeiten

Studiengangsleitung Onlinemedien

Oberer Mühlenweg 2-6
74821 Mosbach
Raum: D/1.230
Tel.: 06261 939-487
Terminbuchung siehe unten

I am a computer scientist with a strong scientific background in Visual Analytics. Coming from Information Visualization, I have dealt with scientific challenges in Temporal Data Mining, Human-Computer Interaction, Data Engineering, and Data Science. Beside my scientific competences, I have long-time industry experience in software for data analysis and web technologies. My main interest is in temporal and geographical aspects, but in practice, I deal with all kinds of data.

I returned to Germany to become a professor at the Baden-Wuerttemberg Cooperative State University Mosbach in 2023. Before, I had been living in Austria for many years, gaining my PhD from Vienna University of Technology in 2010. My graduate degree in computer engineering is from the University of Mannheim, Germany.

Ich bin Informatiker mit einem starken wissenschaftlichen Hintergrund in Visual Analytics. Von der Informationsvisualiserung herkommend habe ich mich mit wissenschaftlichen Herausforderungen in den Bereichen Temporal Data Mining, Human-Computer Interaction, Data Engineering und Data Science beschäftigt. Neben meinen wissenschaftlichen Kompetenzen habe ich auch langjährige Industrieerfahrung in Datenanalysesoftware und Webtechnologien. Mein Hauptinteresse gilt temporalen und geographischen Aspekten, aber im Prinzip arbeite ich mit allen Arten von Daten.

Ich bin im Jahr 2023 nach Deutschland zurückgekehrt, um Professor an der Dualen Hochschule Baden-Württemberg zu werden. Zuvor hatte ich viele Jahre in Österreich gelebt und im Jahr 2010 meinen Dr. techn. von der Technischen Universität Wien erhalten. Mein Diplom in Technischer Informatik stammt von der Universität Mannheim, Deutschland.